Nieuws
Duivelsneijs uit ’t veld
Hallo Veldduivels,
Mijn naam is Henk van Kuijk en vanaf dit seizoen ben ik lid mogen worden van jullie clubje. Dennis vroeg om een stukje te schrijven om me voor te stellen dus bij deze.
Ik ben getrouwd met Danielle en samen hebben we twee zonen Sam van 12 jaar en Guus van 10 jaar. Ik werk bij Heesen yachts in Oss alwaar ik iedere dag met de motor naar toe ga.
Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald gelijk nadat ik een autorijbewijs had en ben toen ook motor gaan rijden, mijn eerste was een yamaha radian 600cc na een paar jaar verruild voor een yamaha fzr600.
In 2002 ben ik getrouwd en heb toen een huis gekocht en de motor verkocht, geld geïnvesteerd in een nieuwe stoep want ik reed toch bijna nooit.
Een paar jaar geleden werd de auto niet meer goedgekeurd en kwam het idee om voortaan met de motor naar Oss te gaan, dus op zoek naar een goedkoop proefmodel dat werd deze transalp.
Hiermee ben ik gaan rijden en het beviel me wel weer alleen bleek de motor in vrij slechte staat (ik wilde nieuwe banden toen bleek de velg verrot te zijn)dus er moest weer iets gebeuren, marktplaats bood uitkomst en een andere transalp gekocht. vervolgens ging mijn broer Jan Willem iedere eerste zondag met de veldduivels rijden en nam Sam weleens mee waardoor Guus natuurlijk niet kon achterblijven dus ging Guus bij mij achterop en zo met z’n vieren op pad. Vorig jaar de transalp verruild voor een Suzuki GSX750 f want ik kon jullie bijna niet bij blijven en mezelf aangemeld als lid.
Ik heb tot maart in spanning moeten wachten of ik werd aangenomen maar nu is het dan zover. Inmiddels zit de eerste rit van het seizoen er op en hopen we op vele veilige kilometers en veel motor plezier.
groeten Henk
.

’t Mot nie gekker worre,
Eén van onze oudste leden,
wat zeg ik, het oudste lid van onze motorclub met een bijna 75 jarige
leeftijd heeft ons doen verbazen tijdens onze "eerste zondag van de
moand-rit” van augustus, om daar de rit mee te rijden op zijn NEIJE stalen ros, een
BMW R1100R uit 2000. Wij moeten die leeftijd eerst maar eens zien te halen en
dan maar "hopen” dat we een nieuwe motor kunnen kopen. Voorafgaand aan de rit
vroeg Jan aan mij of hij mijn Hayabusa over kon nemen over 5 jaar
als hij 80 wordt. Ik moet hier nog wel een paar nachtjes over slapen.
Misschien wel een leuke anekdote
oven onze Jan van een jaar of wat geleden tijdens ons hemelvaartweekendje
in Föckinghausen. Jan reed als tweede in de groep en was een beetje zenuwachtig
voor de bultjes/bergen, maar naar een tijdje lekker gestuurd te hebben vroeg
hij bij een kruising aan zijn achterliggers, die op onverklaarbare redenen een
beetje achterop geraakt waren, ofdat ze hem wel bij konden houden en als het ze
allemaal een beetje te snel ging dat ze dat maar even moesten aangeven bij Jan, dan kon hij zich een beetje inhouden.
Wij wensen hem dat nog
ongelofelijk veel veilig km’s toe en dat
hij nog maar kei vaak mee kan.
SUPER.
*******12.5 JARIG JUBILEUM********
Beste
Veldduivels,
We zijn nog
maar net een half jaar een officiële motorclub en ons eerste officiële jubileum
staat al voor de deur, en wel het 12,5 jarig jubileum. Dit komt natuurlijk
omdat we in 2001 begonnen zijn om onze hobby samen te gaan beleven.
Als eerste zijn
daar "de urste zondagen van de moand”, waarbij iedereen de gelegenheid heeft om
mee te rijden, je moet er wel voor zorgen om uiterlijk 10.00 uur bij ’t Benkske
te zijn waarna een leuke route gereden gaat worden. Rond de klok van 12.00 uur proberen we op een leuke en gezellige lokatie een bakkie koffie met een stuk gebak te scoren, de voorkeur zal uitgaan naar appelgebak met slagroom. Als het lekker weer is zal het dan ook iets langer duren voordat iedereen klaar is met ouwehoeren en klaarstaat voor het vervolg van de zondagsrit. De urste zondag van november wordt de snertrit gereden, er wordt naar afloop van de rit een lekker bordje erwtensoep voorgeschoten om een beetje op te warmen van de rit, het blijft tenslotte november.
De Hemelvaartroute wordt altijd
erg naar toe ‘geleefd’ en als erg mooi en gezellig ‘beleefd’. De Hemelvaart is
begonnen als een 1daagse rit en na 5 jaar later in 2005 is daar het eerste
jubileum, voor dit heuglijke feit wordt dan ook een 2daagse rit georganiseerd
naar Limburg. In 2010 wordt het 10 jarig jubileum gevierd met een 3daagse rit
met een accommodatie in "Föckinghausen” in Sauerland. Na dit, als prachtig
ervaren weekend, wordt besloten om deze 3daagse Hemelvaartrit om de 2 jaar te
organiseren, en dus is het weer genieten in 2012, deze route brengt ons naar
het plaatsje "Beffe” in de Ardennen waar een aantal chalets waren afgehuurd. De
accommodatie voor 2014 is ook geregeld, en de tourcommissie is weer bezig oom
hier een mooie tocht van te maken. ELKE Hemelvaartroute wordt afgesloten met
een feestavond waarbij er lekker wordt nagepraat onder het genot van een hapje
en een drankje. Dit alles is bij Jan en Gerda in het motorhome.
En natuurlijk
het beregezellige weekend naar de TT in Assen mogen we niet vergeten, dit
evenement wordt door ons al vóór 2001 bezocht. Elke dag wordt er op en neer
gereden om het spektakel van "de snelle mannen” op het circuit te aanschouwen,
de laatste jáááááááren zitten we op de TT-Camping SuDoSa in Witten (Assen) en
hebben daar onze eigen campingplaats toegeëigend. Alle tenten, slaapspullen,
eten en drinken, muziek bakplaat en DE koelbox met nog meer eten en drinken
wordt meegesleept ui Winssen. Nadat de camping is opgebouwd wordt de vlag
gehesen en het feest kan beginnen. Een gedeelte gaat de kwalificaties en de
races bekijken, en als deze afgelopen zijn spreken we bijna altijd af bij de
Grolschtent waarbij sommigen het geheugen vol begint te raken.Terug op de
camping aangekomen wordt de muziek en de bakplaat aangeslingerd en onze Leo
bezorgt ons telkens weer een culinair hoogstandje, en vele drankjes volgen en
volgen en volgen.Zondagmorgen
moet alles weer opgeruimd worden en na een bak koffie in de feesttent gaat de
reis, via een blaastest bij Oom Agent, weer huiswaarts. ’s Middags kunnen de spullen
weer worden opgehaald en de koelbox wordt helemaal leeggemaakt en gezellig
nagepraat.
Om na de
wintermaanden en de carnaval het spulletje een beetje op te warmen staat de
Motorjaarbeurs al jarenlang op het programma. Voor diegene die op zoek zijn naar
een nieuwe motor, of een mooie occasion, kleding, helmen, navigatie, onderdelen
en accessoires of zelfs voor een paar "nieuwe laarzen”, komt op de beurs wel
aan z’n trekken. De beurs vindt plaats in 1 van de laatste weekenden van
Februari en wel op donderdag tot en met Zondag, donderdag is de rustigste dag
met de meeste keuze en de minste korting en zondag de minste keuze en de minste
korting.De donderdag is
bijna altijd de dag dat de beurs door ons bezocht wordt zodat we toch alles
kunnen bekijken i.v.m. drukte. We gaan hier, tegen onze principes in, met de
auto naartoe.
Om het jaar
goed en veilig te beginnen is er in 2012 de Motorzegening in Grubbenvorst op de
agenda komen te staan, hier komen een paar 1000 motorrijders op af. Eerst even
een lekkere bakkie koffie met een lekker stukje gebak maken we een rondje op
het terrein om de motoren van collega motorrijders te bekijken. Rond de klok
van 13.30 uur begint de heilige mis in de open lucht, deze duurt ongeveer een
dik half uur. Hierna volgt "de” zegening, 1 voor 1 wordt elke motorrijder door
de pastoor persoonlijk met de borstel gezegend. Er wordt door de organiserende
motorclub, Mc Murke, een route verstrekt die na de zegening gereden kan gaan
worden.
De clubavond is
het nieuwste onderdeel op het programma, hiervoor zijn 2 avonden ingepland om
zo zoveel mogelijk leden te boeien met de presentatie van Sjaak Martens.
Iedereen weet wel dat hij De Dakar gereden heeft dit jaar, een monstertocht. De
avonden waren perfect verzorgt met een PowerPointpresentatie en zelfs de
Dakarmotor wordt naar binnen gereden om hierover een complete uitleg te geven
over het reilen en zeilen van de hele voorbereiding naar de Dakar, de
organisatie en de rit zelf. We Hebben een leuk bedrag op kunnen halen voor het
goede doel van Sjaak. Sjaak en zijn collega Dakar-rijder geven presentaties
over Dakar om zo geld op te halen voor het goede doel, ROAd4energy is een stichting die zich inzet om zoveel
mogelijk geld binnen te halen voor onderzoek naar energiestofwisselingsziekten.
We open meer van dit
soort clubavonden en evenementen te organiseren. Dit kan in de breedste zin van
het woord, als het maar betrekking heeft tot het motorrijden.
En zo komen we weer
uit bij ons 12.5 jarig jubileum, de leden hebben hier al een brief over gehad
om zich op te geven voor deze dag. De route van de urste zondag van de moand
november komt hierdoor te vervallen. Er staat voor deze dag een erg leuke route
gepland, dus als de weergoden ons goed gezind zijn belooft dit een erg leuke
dag te worden. Mocht het weer ons onverhoopt toch tegen gaan werken, waar we
niet vanuit gaan, dan wordt het programma aangepast, maar de dag zal gewoon
doorgang vinden.We hopen jullie daarom
op 3 november welkom te het op ons jubileum en er samen met de club een hele
mooie dag van te maken!
Dag Veldduivels,
Voor 23 en 30 mei jl. stonden onze allereerste
clubavonden gepland, een groot gedeelte van onze club hebben mogen genieten
van een prachtige presentatie van Sjaak
Martens over zijn ervaringen in de aanloop en deelname aan de grootste en
zwaarste rally ter wereld, "De Dakar 2013”.
De avond begint met een bakkie koffie, de spullen
worden klaargelegd en de beamer word aangesloten
en, "last but not least”, DE Dakar- motor word naar binnen gereden, voor een
optimale presentatie. Sjaak begint met de lezing en stopt pas met praten als de
monsterrit tot en met de finish is besproken is. Iedereen zit heel aandachtig
te luisteren om de verhalen en ervaringen die de revue passeren, ook de minder
mooie verhalen, die horen tenslotte ook bij de rally. De technische gedeelte word ook onder de aandacht
gebracht en het is wel duidelijk dat het niet om zomaar een motor gaat, een
groot gedeelte van de technisch problemen zal ook zelf opgelost moeten kunnen
worden dus je moet niet alleen goed kunnen sturen maar ook best wel handig
zijn.Een heel belangrijk stuk van de rally is wel het
navigeren, na een zware dag op de motor moet na afloop nog wel even de route
voor de volgende dag worden voorbereid, nou "even”, niet dus, hier gaat dus ook
nog een flinke tijd in zitten om de dag erna niet voor verrassingen komen te
staan, en pas als de route voorbereid is dan pas kan er geslapen worden, soms
korte nachtjes en soms nog kortere nachtjes.
Aan het eind komt de rondvraag, en gek genoeg zijn
er bijna geen vragen meer, lijkt me duidelijk waarom, alles is door Sjaak al
onder de aandacht gebracht. Al met al een zeer complete en duidelijke
presentatie, klasse. Er word letterlijk
en figuurlijk met de pet rondgegaan om geld op te halen voor "Raod4Energy”, een
stichting die zich inzet voor kinderen met een taaislijmziekte, Sjaak Martens
en Henk knuiman zetten zich in voor deze stichting door lezingen te geven over
hun Dakar rally en hiermee geld op te halen voor de stichting.
Er wordt na afloop nog gezellig nagepraat onder het
genot van een drankje, de eerste clubavonden waren een groot succes en hopelijk
gaan er hier nog vele van komen, altijd leuk.
Sinds
de Dakar afgelopen is geeft Sjaak Martens regelmatig lezingen over de Dakar.
Deze lezingen gaan over de unieke belevenissen die Sjaak daar heeft meegemaakt.
In zijn verhaal staan resultaatgerichtheid, doorzettingsvermogen en teambelang
centraal. Vaak is de motor ook te bezichtigen voor de aanwezigen. De
opbrengsten van de lezingen komen ten goede aan het goede doel
Road4energy.
Road4energy
is een stichting die zich inzet om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor
onderzoek naar energiestofwisselingsziekten. Met dit geld wordt het onderzoek
naar deze ziekte gesteund. Zonder dit geld is er geen
hoop op een medicijn en zonder dit medicijn overlijdt 70% van alle kinderen met
deze ziekte voor hun 18e levensjaar. Indien
u als tennisclub, motorclub of bedrijf een lezing wilt boeken, dan kan dat. Het
bedrag komt geheel ter
beschikking voor Road4energy: U steunt dus enkel het goede doel hiermee! Het
bedrag van de cheque was 250,- Euro van motorclub de Veldduivels, Winssen
(waarvoor onze dank!)
De jaarlijkse hemelvaartroute,
Tjongejongejonge, wat hebben we weer een geluk gehad met
het weer,
we weten nou hoe je mooi weer moet afdwingen, dit gaan we de volgende
keer weer doen.
Om 8.30 stond de koffie klaar bij de Fam. Van Haalen, na
wat mededelingen en wat gelachen te hebben is de eerste groep, van de vier
groepen, vertrokken om een route te rijden rond de Maasplassen, een route van
ongeveer 292 km.
Om eerst wat kilometers te maken om bij de Maasplassen te
komen
zijn we via de A73, N271, A67 en de A73 gereden.
Achter Venlo hebben we de route opgepakt om zo naar onze
eerste geplande pauze bij "Herberg De Bongerd” in Beesel te rijden, op 2 km
voor de pauze had een gedeelte van groep 3 nog geen zin in koffie met lekkere
appeltaart, dus gingen ze de pond over en hebben daar zelf een stukje route bij
aangeplakt. Later konden ze toch nog aanschuiven toen de eerste weer
vertrokken.
Vervolgens om Roermond heen via Echt richting Roosteren
en tussen de Maasplassen door naar Maasbracht voor onze tweede pauze bij
"Restaurant De Kolentip” met uitzicht over het Julianakanaal.
Effe de A2 op om wat gang te maken, daarna binnendoor
naar het plaatsje Koningslust, om daar de middenpeelweg op te draaien richting
huis.
Iedereen is wederom veilig thuis aangekomen, de motor in
de schuur en zelf even opfrissen
zodat we weer naar ons vaste motorhome bij Jan
en Gerda kunnen.
Daar stond de drank natuurlijk weer lekker koud en de BBQ
heet. Iedereen zat lekker vol van de heerlijke BBQ, alleen niet met het vlees
wat ze er zelf opgelegd hadden. Wat een gesteggel met vlees, Hans Klok mag wel
eens komen kijken als hij nog een goeie verdwijntruc zoekt.
Nog even lekker doorzakken en wat ouwehoeren is deze
Hemelvaart toch maar weer mooi geslaagd.
Helemaal top…….
Kunnen we ons weer gaan richten op……………….. Juist ja,
TT-Assen weekend op "Camping SuDoSa”.
Houdt de mail dus goed in de gaten als je hierbij MOET
zijn.
Voor wat Hemelvaart betreft, tot weekendje Hemelvaart
2014,
Voor wat het toeren betreft, tot zondag 2 juni.
Dikke groet.
Beste Veldduivels,
Afgelopen zomer kwam het idee om van onze motorclub een officiële motorclub te gaan maken. We hebben hiervoor een bestuur samengesteld en contact gezocht met een notaris.
Hiermee zijn we in het najaar met veel enthousiasme aan de slag gegaan.
Nadat we een aantal keren de koppen bij mekaar gestoken hadden en we dachten alles goed voor elkaar te hebben, was het tijd om onze eerste ledenvergadering in te plannen.
22 februari was het dan eindelijk zover, we kunnen beginnen.
De voorzitter heet alle leden welkom en ook de leden die niet aanwezig zijn worden genoemd.
De vraag aan de leden of dat de samenstelling van het bestuur in orde was werd door iedereen beantwoord met een applaus. Wij zijn blij met het vertrouwen die de leden ons geven om dit clubke te gaan leiden.
De statuten en het huishoudelijk reglement worden doorgenomen en waar nodig worden er aanpassingen verricht. Het financiële gedeelte wordt ook behandeld en via de rondvraag komen we bij de sluiting.
Onze eerste ledenvergadering is afgesloten en er wordt natuurlijk een aantal keer geproost en een paar kersverse leden gaan in de kleine uurtjes naar huis.
We hoeven nu alleen nog met het bestuur een handtekening te zetten bij de notaris, hopelijk eind maart en dan zijn we officieel officieel.
Het bestuur
Dennis