Nieuws

Duivelsneijs uit ’t veld
 
 
 
Hallo Veldduivels,

Mijn naam is Henk van Kuijk en vanaf dit seizoen ben ik lid mogen worden van jullie clubje. Dennis vroeg om een stukje te schrijven om me voor te stellen dus bij deze.
Ik ben getrouwd met Danielle en samen hebben we twee zonen Sam van 12 jaar en Guus van 10 jaar. Ik werk bij Heesen yachts in Oss alwaar ik iedere dag met de motor naar toe ga.
Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald gelijk nadat ik een autorijbewijs had en ben toen ook motor gaan rijden, mijn eerste was een yamaha radian 600cc na een paar jaar verruild voor een yamaha fzr600. 
In 2002 ben ik getrouwd en heb toen een huis gekocht en de motor verkocht, geld geïnvesteerd in een nieuwe stoep want ik reed toch bijna nooit.
Een paar jaar geleden werd de auto niet meer goedgekeurd en kwam het idee om voortaan met de motor naar Oss te gaan, dus op zoek naar een goedkoop proefmodel dat werd deze transalp. 



Hiermee ben ik gaan rijden en het beviel me wel weer alleen bleek de motor in vrij slechte staat (ik wilde nieuwe banden toen bleek de velg verrot te zijn)dus er moest weer iets gebeuren, marktplaats bood uitkomst en een andere transalp gekocht. vervolgens ging mijn broer Jan Willem iedere eerste zondag met de veldduivels rijden en nam Sam weleens mee waardoor Guus natuurlijk niet kon achterblijven dus ging  Guus bij mij achterop en zo met z’n vieren op pad. Vorig jaar de transalp verruild voor een Suzuki GSX750 f want ik kon jullie bijna niet bij blijven en mezelf aangemeld als lid. 



Ik heb tot maart in spanning moeten wachten of ik werd aangenomen maar nu is het dan zover. Inmiddels zit de eerste rit van het seizoen er op en hopen we op vele veilige kilometers en veel motor plezier.

groeten Henk

 

      .


’t Mot nie gekker worre, 

Eén van onze oudste leden, wat zeg ik, het oudste lid van onze motorclub met een bijna 75 jarige leeftijd heeft ons doen verbazen tijdens onze "eerste zondag van de moand-rit” van augustus, om daar de rit mee te rijden op zijn NEIJE stalen ros, een BMW R1100R uit 2000. Wij moeten die leeftijd eerst maar eens zien te halen en dan maar "hopen” dat we een nieuwe motor kunnen kopen. Voorafgaand aan de rit vroeg Jan aan mij of hij mijn Hayabusa over kon nemen over 5 jaar als hij 80 wordt. Ik moet hier nog wel een paar nachtjes over slapen.

Misschien wel een leuke anekdote oven onze Jan van een jaar of wat geleden tijdens ons hemelvaartweekendje in Föckinghausen. Jan reed als tweede in de groep en was een beetje zenuwachtig voor de bultjes/bergen, maar naar een tijdje lekker gestuurd te hebben vroeg hij bij een kruising aan zijn achterliggers, die op onverklaarbare redenen een beetje achterop geraakt waren, ofdat ze hem wel bij konden houden en als het ze allemaal een beetje te snel ging dat ze dat maar even moesten aangeven bij Jan, dan kon hij zich een beetje inhouden. 

Wij wensen hem dat nog ongelofelijk veel  veilig km’s toe en dat hij nog maar kei vaak mee kan. 

SUPER. 




*******12.5 JARIG JUBILEUM********

Beste Veldduivels,
 
We zijn nog maar net een half jaar een officiële motorclub en ons eerste officiële jubileum staat al voor de deur, en wel het 12,5 jarig jubileum. Dit komt natuurlijk omdat we in 2001 begonnen zijn om onze hobby samen te gaan beleven. 
Als eerste zijn daar "de urste zondagen van de moand”, waarbij iedereen de gelegenheid heeft om mee te rijden, je moet er wel voor zorgen om uiterlijk 10.00 uur bij ’t Benkske te zijn waarna een leuke route gereden gaat worden. Rond de klok van 12.00 uur proberen we op een leuke en gezellige lokatie een bakkie koffie met een stuk gebak te scoren, de voorkeur zal uitgaan naar appelgebak met slagroom. Als het lekker weer is zal het dan ook iets langer duren voordat iedereen klaar is met ouwehoeren en klaarstaat voor het vervolg van de zondagsrit. De urste zondag van november wordt de snertrit gereden, er wordt naar afloop van de rit een lekker bordje erwtensoep voorgeschoten om een beetje op te warmen van de rit, het blijft tenslotte november. 
De Hemelvaartroute wordt altijd erg naar toe ‘geleefd’ en als erg mooi en gezellig ‘beleefd’. De Hemelvaart is begonnen als een 1daagse rit en na 5 jaar later in 2005 is daar het eerste jubileum, voor dit heuglijke feit wordt dan ook een 2daagse rit georganiseerd naar Limburg. In 2010 wordt het 10 jarig jubileum gevierd met een 3daagse rit met een accommodatie in "Föckinghausen” in Sauerland. Na dit, als prachtig ervaren weekend, wordt besloten om deze 3daagse Hemelvaartrit om de 2 jaar te organiseren, en dus is het weer genieten in 2012, deze route brengt ons naar het plaatsje "Beffe” in de Ardennen waar een aantal chalets waren afgehuurd. De accommodatie voor 2014 is ook geregeld, en de tourcommissie is weer bezig oom hier een mooie tocht van te maken. ELKE Hemelvaartroute wordt afgesloten met een feestavond waarbij er lekker wordt nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje. Dit alles is bij Jan en Gerda in het motorhome.
En natuurlijk het beregezellige weekend naar de TT in Assen mogen we niet vergeten, dit evenement wordt door ons al vóór 2001 bezocht. Elke dag wordt er op en neer gereden om het spektakel van "de snelle mannen” op het circuit te aanschouwen, de laatste jáááááááren zitten we op de TT-Camping SuDoSa in Witten (Assen) en hebben daar onze eigen campingplaats toegeëigend. Alle tenten, slaapspullen, eten en drinken, muziek bakplaat en DE koelbox met nog meer eten en drinken wordt meegesleept ui Winssen. Nadat de camping is opgebouwd wordt de vlag gehesen en het feest kan beginnen. Een gedeelte gaat de kwalificaties en de races bekijken, en als deze afgelopen zijn spreken we bijna altijd af bij de Grolschtent waarbij sommigen het geheugen vol begint te raken.Terug op de camping aangekomen wordt de muziek en de bakplaat aangeslingerd en onze Leo bezorgt ons telkens weer een culinair hoogstandje, en vele drankjes volgen en volgen en volgen.Zondagmorgen moet alles weer opgeruimd worden en na een bak koffie in de feesttent gaat de reis, via een blaastest bij Oom Agent, weer huiswaarts. ’s Middags kunnen de spullen weer worden opgehaald en de koelbox wordt helemaal leeggemaakt en gezellig nagepraat.
Om na de wintermaanden en de carnaval het spulletje een beetje op te warmen staat de Motorjaarbeurs al jarenlang op het programma. Voor diegene die op zoek zijn naar een nieuwe motor, of een mooie occasion, kleding, helmen, navigatie, onderdelen en accessoires of zelfs voor een paar "nieuwe laarzen”, komt op de beurs wel aan z’n trekken. De beurs vindt plaats in 1 van de laatste weekenden van Februari en wel op donderdag tot en met Zondag, donderdag is de rustigste dag met de meeste keuze en de minste korting en zondag de minste keuze en de minste korting.De donderdag is bijna altijd de dag dat de beurs door ons bezocht wordt zodat we toch alles kunnen bekijken i.v.m. drukte. We gaan hier, tegen onze principes in, met de auto naartoe.
Om het jaar goed en veilig te beginnen is er in 2012 de Motorzegening in Grubbenvorst op de agenda komen te staan, hier komen een paar 1000 motorrijders op af. Eerst even een lekkere bakkie koffie met een lekker stukje gebak maken we een rondje op het terrein om de motoren van collega motorrijders te bekijken. Rond de klok van 13.30 uur begint de heilige mis in de open lucht, deze duurt ongeveer een dik half uur. Hierna volgt "de” zegening, 1 voor 1 wordt elke motorrijder door de pastoor persoonlijk met de borstel gezegend. Er wordt door de organiserende motorclub, Mc Murke, een route verstrekt die na de zegening gereden kan gaan worden.
De clubavond is het nieuwste onderdeel op het programma, hiervoor zijn 2 avonden ingepland om zo zoveel mogelijk leden te boeien met de presentatie van Sjaak Martens. Iedereen weet wel dat hij De Dakar gereden heeft dit jaar, een monstertocht. De avonden waren perfect verzorgt met een PowerPointpresentatie en zelfs de Dakarmotor wordt naar binnen gereden om hierover een complete uitleg te geven over het reilen en zeilen van de hele voorbereiding naar de Dakar, de organisatie en de rit zelf. We Hebben een leuk bedrag op kunnen halen voor het goede doel van Sjaak. Sjaak en zijn collega Dakar-rijder geven presentaties over Dakar om zo geld op te halen voor het goede doel, ROAd4energy is een stichting die zich inzet om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor onderzoek naar energiestofwisselingsziekten. We open meer van dit soort clubavonden en evenementen te organiseren. Dit kan in de breedste zin van het woord, als het maar betrekking heeft tot het motorrijden.
En zo komen we weer uit bij ons 12.5 jarig jubileum, de leden hebben hier al een brief over gehad om zich op te geven voor deze dag. De route van de urste zondag van de moand november komt hierdoor te vervallen. Er staat voor deze dag een erg leuke route gepland, dus als de weergoden ons goed gezind zijn belooft dit een erg leuke dag te worden. Mocht het weer ons onverhoopt toch tegen gaan werken, waar we niet vanuit gaan, dan wordt het programma aangepast, maar de dag zal gewoon doorgang vinden.We hopen jullie daarom op 3 november welkom te het op ons jubileum en er samen met de club een hele mooie dag van te maken! 




Dag Veldduivels, 
Voor 23 en 30 mei jl. stonden onze allereerste clubavonden gepland, een groot gedeelte van onze club hebben mogen genieten van  een prachtige presentatie van Sjaak Martens over zijn ervaringen in de aanloop en deelname aan de grootste en zwaarste rally ter wereld, "De Dakar 2013”.  
De avond begint met een bakkie koffie, de spullen worden klaargelegd  en de beamer word aangesloten en, "last but not least”, DE Dakar- motor word naar binnen gereden, voor een optimale presentatie. Sjaak begint met de lezing en stopt pas met praten als de monsterrit tot en met de finish is besproken is. Iedereen zit heel aandachtig te luisteren om de verhalen en ervaringen die de revue passeren, ook de minder mooie verhalen, die horen tenslotte ook bij de rally. De technische gedeelte word ook onder de aandacht gebracht en het is wel duidelijk dat het niet om zomaar een motor gaat, een groot gedeelte van de technisch problemen zal ook zelf opgelost moeten kunnen worden dus je moet niet alleen goed kunnen sturen maar ook best wel handig zijn.Een heel belangrijk stuk van de rally is wel het navigeren, na een zware dag op de motor moet na afloop nog wel even de route voor de volgende dag worden voorbereid, nou "even”, niet dus, hier gaat dus ook nog een flinke tijd in zitten om de dag erna niet voor verrassingen komen te staan, en pas als de route voorbereid is dan pas kan er geslapen worden, soms korte nachtjes en soms nog kortere nachtjes. 
Aan het eind komt de rondvraag, en gek genoeg zijn er bijna geen vragen meer, lijkt me duidelijk waarom, alles is door Sjaak al onder de aandacht gebracht. Al met al een zeer complete en duidelijke presentatie, klasse.  Er word letterlijk en figuurlijk met de pet rondgegaan om geld op te halen voor "Raod4Energy”, een stichting die zich inzet voor kinderen met een taaislijmziekte, Sjaak Martens en Henk knuiman zetten zich in voor deze stichting door lezingen te geven over hun Dakar rally en hiermee geld op te halen voor de stichting.
Er wordt na afloop nog gezellig nagepraat onder het genot van een drankje, de eerste clubavonden waren een groot succes en hopelijk gaan er hier nog vele van komen, altijd leuk.



Sinds de Dakar afgelopen is geeft Sjaak Martens regelmatig lezingen over de Dakar. Deze lezingen gaan over de unieke belevenissen die Sjaak daar heeft meegemaakt. In zijn verhaal staan resultaatgerichtheid, doorzettingsvermogen en teambelang centraal. Vaak is de motor ook te bezichtigen voor de aanwezigen. De opbrengsten van de lezingen komen ten goede aan het goede doel Road4energy. 
Road4energy is een stichting die zich inzet om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor onderzoek naar energiestofwisselingsziekten. Met dit geld wordt het onderzoek naar deze ziekte gesteund. Zonder dit geld is er geen hoop op een medicijn en zonder dit medicijn overlijdt 70% van alle kinderen met deze ziekte voor hun 18e levensjaar. Indien u als tennisclub, motorclub of bedrijf een lezing wilt boeken, dan kan dat. Het bedrag komt geheel ter beschikking voor Road4energy: U steunt dus enkel het goede doel hiermee! Het bedrag van de cheque was 250,- Euro van motorclub de Veldduivels, Winssen (waarvoor onze dank!)



De jaarlijkse hemelvaartroute,
Tjongejongejonge, wat hebben we weer een geluk gehad met het weer,
we weten nou hoe je mooi weer moet afdwingen, dit gaan we de volgende keer weer doen.

Om 8.30 stond de koffie klaar bij de Fam. Van Haalen, na wat mededelingen en wat gelachen te hebben is de eerste groep, van de vier groepen, vertrokken om een route te rijden rond de Maasplassen, een route van ongeveer 292 km.

Om eerst wat kilometers te maken om bij de Maasplassen te komen
zijn we via de A73, N271, A67 en de A73 gereden.
Achter Venlo hebben we de route opgepakt om zo naar onze eerste geplande pauze bij "Herberg De Bongerd” in Beesel te rijden, op 2 km voor de pauze had een gedeelte van groep 3 nog geen zin in koffie met lekkere appeltaart, dus gingen ze de pond over en hebben daar zelf een stukje route bij aangeplakt. Later konden ze toch nog aanschuiven toen de eerste weer vertrokken.

Vervolgens om Roermond heen via Echt richting Roosteren en tussen de Maasplassen door naar Maasbracht voor onze tweede pauze bij "Restaurant De Kolentip” met uitzicht over het Julianakanaal.

Effe de A2 op om wat gang te maken, daarna binnendoor naar het plaatsje Koningslust, om daar de middenpeelweg op te draaien richting huis.
Iedereen is wederom veilig thuis aangekomen, de motor in de schuur en zelf even opfrissen
zodat we weer naar ons vaste motorhome bij Jan en Gerda kunnen.
Daar stond de drank natuurlijk weer lekker koud en de BBQ heet. Iedereen zat lekker vol van de heerlijke BBQ, alleen niet met het vlees wat ze er zelf opgelegd hadden. Wat een gesteggel met vlees, Hans Klok mag wel eens komen kijken als hij nog een goeie verdwijntruc zoekt.
 

Nog even lekker doorzakken en wat ouwehoeren is deze Hemelvaart toch maar weer mooi geslaagd.

Helemaal top…….

Kunnen we ons weer gaan richten op……………….. Juist ja, TT-Assen weekend op "Camping SuDoSa”.

Houdt de mail dus goed in de gaten als je hierbij MOET zijn.
Voor wat Hemelvaart betreft, tot weekendje Hemelvaart 2014,
Voor wat het toeren betreft, tot zondag 2 juni.

 Dikke groet.

 

  

Beste Veldduivels,

 

Afgelopen zomer kwam het idee om van onze motorclub een officiële motorclub te gaan maken. We hebben hiervoor een bestuur samengesteld en contact gezocht met een notaris.

Hiermee zijn we in het najaar met veel enthousiasme aan de slag gegaan.

 

Nadat we een aantal keren de koppen bij mekaar gestoken hadden en we dachten alles goed voor elkaar te hebben, was het tijd om onze eerste ledenvergadering in te plannen.

 

22 februari was het dan eindelijk zover, we kunnen beginnen.

De voorzitter heet alle leden welkom en ook de leden die niet aanwezig zijn worden genoemd.

De vraag aan de leden of dat de samenstelling van het bestuur in orde was werd door iedereen beantwoord met een applaus. Wij zijn blij met het vertrouwen die de leden ons geven om dit clubke te gaan leiden.

 

De statuten en het huishoudelijk reglement worden doorgenomen en waar nodig worden er aanpassingen verricht. Het financiële gedeelte wordt ook behandeld en via de rondvraag komen we bij de sluiting.

 

Onze eerste ledenvergadering is afgesloten en er wordt natuurlijk een aantal keer geproost en een paar kersverse leden gaan in de kleine uurtjes naar huis.

 

We hoeven nu alleen nog met het bestuur een handtekening te zetten bij de notaris, hopelijk eind maart en dan zijn we officieel officieel.

 

 

Het bestuur

Dennis